رو آوردن به شهر و نزاع اعتراضی نمایندگان ارزشهای انقلابی علیه واقعیتهای مسلط اجتماعی و سیاسی، عمده تیپهای سینمایی حاتمیکیا را خلق میکند. تیپهایی که هرکدام از خاستگاه خود نسبت به ارزش و ایده مطلوب مینگرند.
فاطمه در «آژانس شیشهای» نمادی از زن به مثابه همسری تمام عیار است که مخاطب، تمام محبوبیت ناشی از آرمانخواهی قهرمان داستان را مدیون او میداند. فاطمه در متن فیلم حضور دارد اما ظهور ندارد.
این روزها که نام «بهروز شعیبی» را در مقام کارگردان یا بازیگر بسیاری از فیلمهای درجه یک سینمای ایران میبینیم، شاید کمتر به یادمان بیاید که این جوان دوستداشتنی را قبلا کجا دیدهایم.