پوشش بازیگران زن این روزها تبدیل به چالشی بزرگ شده. پوششی که تناقض آن با نقش هایی که ایفا میکنند، این سوال را در ذهن مخاطب به وجود می آورد که این میزان تناقض و ریاکاری از کجا ناشی میشود متین ستوده که اولین تجربه سینمایی اش بازی در فیلم ترمینال غرب بود که در دفتر سینمایی عمار تهیه شد، در مراسم فرش قرمز فیلم مسخره باز با پوششی متفاوت توجهات را جلب کرد.
یک تهیهکننده سینما گفت: فیلمهای کمدی امروزه با استفاده از کلمات مبتذل سعی در جذب مخاطب دارند؛ اما به مرور دیگر این کلمات و حرکات دیگر برای مخاطبان جذاب نخواهد بود و فیلمساز مجبور میشود حرکات و کلامات مبتذلتری را به کار ببرد.
دلایل افزایش تولید و پخش برخی فیلمهای مبتذل در سینمای ایران، سوژهای که این روزها در خبرگزاری فارس در حال پیگیری است، پنجشنبه شب در شبکه خبر به مناظره گذاشته میشود.
پژوهشگر سینما گفت: متأسفانه سازندگان فیلمهای شبهکمدی با چرخه اکران ارتباط نزدیکی دارند و علت به وجود آمدن این ارتباط نزدیک، سود سرشاری است که این طور آثار جذب میکنند.
چهارمین نشست تخصصی عصر طنز با موضوع نقدی بر فراگیری کمدی جنسی در سینمای ایران و با حضور علی ملاقلی پور و صادق فرامرزی در حسینیه هنر برگزار شد.
بسیار متأسفم که باید بگویم امروزه ما در سینما دیگر مساله ای به اسم عفاف و حجاب نداریم!
بازیگر سریال «سه در چهار» گفت: من زیاد به سینما نمی روم و تنها فیلم هایی که سر و صدا می کنند را دنبال می کنم. متاسفانه برخی از فیلم های سینما به حدی مبتذل هستند که من اگر روزی یکی از آنها در پرونده کاری ام باشد از غصه دق می کنم.
فقدان هدفمندی در سرمایه گذاری فرهنگی و سینمایی باعث شده است تا همواره شاهد چرخه ای معیوب، تکراری و بیثمر باشیم.
کارگردان «فصل فراموشی فریبا» گفت: همه چیز در سینمای ایران به پول ختم میشود. ارزشهای مادی همه گیر شده و جای ارزش های معنوی را گرفته است. به کل ارزش های معنوی در سینمای ایران فراموش شده است.
متاسفانه بسیاری از روشنفکر نماهای ما تنها با چند پست و پیام اینترنتی مجاب شدهاند و پشت شعارهایشان هیچ تفکر و مطالعهای نیست. این واقعاً ناراحت کننده است.
فیلم هایی چون «پا تو کفش من نکن» و «۵۰ کیلو آلبالو» به صراحت و آشکارا علیه نهاد مقدس خانواده هستند.
معتضد گفت: البته یک دوره کوتاهی بعد از انقلاب سینمای ایران رشد کرد اما در حال حاضر سینمای ایران به شدت دچار ابتذال شده است. فیلم هایی مانند «پنجاه کیلو البالو»، «آس وپاس» و «من سالوادور نیستم» چرا باید در سینمای ایران ساخته شود.
کارگردان فیلم «راز مینا» گفت: ما متاسفانه از برخی بودجهها و هزینههای کلان که برای برخی فیلمها خرج میشود جا ماندهایم زیرا این بودجهها مخصوص نور چشمیهای خودشان است و برای ساخت فیلمهای ارزشی از این پولها خرج نمیکنند.
«حسن کلامی» تهیه کننده سینما بیان کرد: متاسفانه در سال های گذشته فضایی که فیلم های کمدی مبتذل ایجاد کرده باعث شده فیلم هایی که نگاه غیرتجاری دارند درحاشیه قرار بگیرند.
در اقدامي تعجبآور «قيصر» از نمادهاي سينماي مبتذل فيلمفارسي توسط سينما تك خانه هنرمندان اكران شد.