تبلیغات، مسئله بسیاری مهمی برای عرضه هر محصول یا ایدهای است. تبلیغ در لغت یعنی انتشار، پخش و ترویج. در جوامع بینالمللی مبحث تبلیغ در قرن بیستم برای فروش کالا و هر نوع محصولی اعم از تجاری یا هنری جدی گرفته شد و همانطور که شاهد آن هستیم در قرن بیست و یکم به اوج خود با ابزارهای جدید رسیده است.
«فسیل» فیلمی است که با استفاده از کلیشههای همیشگی فیلمهای پر فروش موفقیتی در گیشه سینمای ایران کسب کرده است، فیلمی که به لحاظ ساخت و محتوا نیازمند بررسی است.
زاویه دید اجتماعی فیلم «گربه سیاه» غیر از سلبریتیها و چهرههای مشهور یک رویکرد کاملا آپارتایدی نسبت به سایر شهروندان در مقام بلاگرها و فعالان فضای مجازی به صورت مکرر القا میکند.