کارگردانی که شبهای قدر مهمانی شبانه با حضور سفرای کشورهای هلند، آلمان و فرانسه برگزار کرده و دستگیر شده بود، در دولت تدبیر و امید خیلی سریع توانست نمایشی را روی صحنه ببرد.
با این کارنامه مشعشع امیر اسفندیاری که مغایر با مطالبه راهبردی عالیترین مرجع سیاسی در کشور است، بازهم این گروه خاص موسوم به «چتر سینمای ایران در جشنوارههای جهانی» باید بر سرکار بمانند!؟
در راهپیمایی ۲۲ بهمن اغلب کسانی که سید محمود رضوی را در جشن پیروزی انقلاب میدیدند، صورت بغض کردهاش را از طریق فضای مجازی به یکدیگر مخابره میکردند.
یک تهیهکننده معتقد است که فیلمنامه سینمایی «رومی» که درباره زندگی مولانا است و توسط ژان کلود کریر نویسنده مطرح جهان نوشته شده سرقت شده و یک کار غیر اخلاقی صورت گرفته است.
سینمای بینالملل و اهمیت اثرگذاری آن بر مرزهای فراتر از ایران، واژه پرکاربردی است، خاصه برای مدیران سازمان سینمایی. هر کدام به تفسیر و شرحی بر فرم حضور سینمای ایران در خارج از مرزهای ایران تاکید میکنند و صدالبته تا به امروز ادعاها و تلاشها با نتایج، تفاوت فاحشی دارند. به گواه فیلمسازان و مدیران فرهنگی، در حال حاضر سینمای ایران در حوزه بینالملل هدایت شده از سوی سیاستگذاران فرهنگی نیست.
در جشنواره سال گذشته کسانی را که قرار بود جایزه بگیرند دعوت کردند و می گفتند به شرط این که روی سن مراسم اختتامیه به برنامه هفت فحش بدهید جایزه می گیرید.
فرزند ارشد شهید بابایی با اشاره به اینکه باید در مورد زندگی شهدا فیلمهای زیادی ساخته شود، گفت: همواره افراد زیادی هستند که پدرشان شهید شدهاند، اما من اجازه نمیدهم تا زمانی که حضرت آقا هستند، به روی آنها نام یتیم را بگذارند.
داوود رسولیان گفت: به ما وعده دادند فارابی۵۰ درصد در این فیلم مشارکت میکند اما به ۴۰ درصد کاهش یافت در عمل هم این ۴۰ درصد، ۲۵ درصد شد و آن را هم ندادند که اگر همان پرداخت میشد، میتوانستیم به حیات حرفهای خود ادامه دهیم.
قسمت پایانی برنامه سینمایی «هفت» در سال ۹۵ شب گذشته با حضور لیلا اوتادی و سید محمود رضوی به روی آنتن شبکه سه سیما رفت.
تهیه کننده فیلم «سرگشته» گفت: نوع نگاه مدیریت کلان سینمایی کشور همچون سال قبل با فیلمهای ارزشی، انقلاب و دفاع مقدس، میانه خوبی ندارد.
مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در یادداشتی به بررسی جشنواره سی و پنجم پرداخت و این جشنواره را از نظرگاه خود تحلیل کرد.
بسیج دانشجویی 10 دانشگاه تهران در نامهای به رئیس سازمان سینمایی نوشت: در سینمای ایران از یک طرف با ساخت آثار بینجابت و چرک به نام سینمای اجتماعی مواجه هستیم و از طرف دیگر با تولید فیلمهای پوچ و مبتذل به اسم سینمای طنز و امید؛ آیا معنای سینمای امید که شعارش داده میشود، چنین آشفته بازاری است؟
بهروز افخمی گفت: داوران جشنواره برخلاف وعده آقای ایوبی به هیچ وجه حاضر نشدند پاسخگوی شبهات داوری باشند بنابراین ما به روش جشنواره برلین با صندلی خالی آنها به بررسی جشنواره سی و پنجم میپردازیم.
کارگردان فیلم «اشنوگل» که از عدم همکاری نهادهای مرتبط با سینمای دفاع مقدس گلایه میکرد، گفت: در آخرت چگونه بابت همکاری های فرهنگی جواب پس خواهند داد.
مسعود فراستی گفت: «ویلایی ها» اولین فیلم جشنواره امسال است که قابل دیدن است؛ اولین فیلم جنگی ما که تمام فیلم اساسا زنان هستند. شخصیت اول این فیلم به اصطلاح فرمانده این کمپ خوب است و دارد شخصیت می شود.
تهیه کننده «امپراطور جهنم» گفت: من بهعنوان تهیهکننده پاسخهای مستدل به بحثهای مطرح شده دارم اما به دلیل این مهم که سینمای ایران در آستانه جشنواره فیلم فجر است به آن پاسخ نمیدهم.
غلامرضا موسوی، تهیه کننده سینما گفت: یکسری مسئولیت خواسته یا ناخواسته برای دولت تعریف شده است که با آن مقاومت می شود. از آقای ایوبی خواستیم که هرگونه کمک یا وامی به تهیه کننده ای داده می شود، اعلام رسمی شود تا شفاف شود. هرچند اصل قضیه را پذیرفته اند، اما اقدامی صورت نگرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تقدیر از ساخت «یتیم خانه ایران» گفت: این فیلم بخش مهمی از واقعیتهای تاریخی ایران را به تصویر میکشد.