اداره کانال سوئز مصر اعلام کرد: از ابتدای ماه مارس، عوارض کانال را برای کشتیهای باری و سنگین تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داد.
با آغاز بهره برداری از گذرگاه ترانزیت «شارجه – مارسین» ایران به حلقه اتصال امارات و ترکیه تبدیل می شود، گذرگاهی که مصری ها آن را رقیبی برای کانال سوئز خود می دانند و آنها را به شدت نگران کرده است.
درحالی که هنوز از مسدود شدن ۶ روزه قبلی کانال سوئز چند روز نگذشته است، امروز بعدازظهر به وقت قاهره، این کانال باز هم مسدود شد.
کریدور شمال- جنوب با برخورداری از کاهش مدت زمان سفر تا ۲۰ روز و صرفهجویی در هزینهها تا ۳۰ درصد یکی از بهترین گزینهها برای جایگزینی کانال سوئز است که نقشآفرینی ایران در آن راهبردی است.
پس از به حرکت درآمدن کشتی باری بزرگی که حدود یک هفته کانال سوئز را مسدود کرده بود، کشتیرانی یک بار دیگر در آخرین ساعات روز دوشنبه در این گذرگاه حیاتی برقرار شد.