فیلم «شب، داخلی، دیوار» دارای محتوایی بشدت ملتهب و ضد امنیتی است با موضوع آبان 98 که بدون دریافت پروانه نمایش در جشنواره ونیز حضور دارد.
بر اساس شنیدهها دو فیلم «شب، داخلی، دیوار» (وحید جلیلوند) و جنگ جهانی سوم(هومن سیدی) برای حضور در این جشنواره پروانه نمایش دریافت نکردهاند.
معترضان سازمان سینمایی احتمالا بیانیهای را خطاب به رئیس جمهور در روزها یا پس از جشنواره فیلم فجر منتشر خواهند کرد تا از سازمان سینمایی امتیازات بیشتری دریافت کنند.
فیلمهای چهلمین جشنواره فیلم فجر سرانجام شب گذشته اعلام شدند؛ فیلمهایی کنجکاویبرانگیز که باید دید کدام یک دست پر از این رویداد برمیگردند و کدام دست خالی میمانند.
از 94 فیلمی که متقاضی حضور در جشنواره چهلم بودند، 74 فیلم منطبق با مقررات جشنواره شناخته شدهاند.
انتظار رسانههای بیگانه از فیلمسازان ایرانی حاضر در جشنوارههای بینالمللی، یک چهره وطنفروش است. بهمن قبادی با توهین به مرحوم عباس کیارستمی از فرهادی میخواهد که درباره برادران افکاری اعلام موضع کند.
فیلم مغز استخوان، نه واجد کیفیت هنری است و نه محتوا. بلکه میتوان آن را در مقولۀ عداوة الشرع دستهبندی کرد. مخالفت با قانون قصاص و موارد دیگر.
فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» در مقام نماینده سینمای ایران برای رقابت در اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان انتخاب شد.
وحید جلیلوند و حمیدرضا ترکاشوند بخشهایی از مناجاتنامه سیدمهدی شجاعی را به مناسبت ماه رمضان اجرا کردهاند.
در سومین دوره از برگزاری جشنواره سما احمدرضا درویش در «سمینار فیلمسازی» تجربیاتش را دراختیار جوانان می گذارد.
اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد و اسامی برندگان این مسابقه اعلام شد. فیلم ارزشمند «ماجرای نیمروز» به رغم همه بی مهری ها و بی تدبیری ها، اما به عنوان بهترین فیلم سینمای ایران شناخته شد. فیلم «ویلایی ها» هم بهترین فیلم اول سینما شناخته شد.
میرباقری گفت: علت اصلی که «مختارنامه» را قبول کردم این بود که با شخصیت مختار به عنوان شخصیت محوری طرف بودیم و منعی وجود نداشت و خیلی نیاز به تصویرکشیدن وقایع کربلا نبودیم.
نکته جالب این خبر در عکسهایی است که از حضور عوامل این فیلم بر فرش قرمز آن منتشر شده است. در این تصاویر اثری از سحر احمدپور به چشم نمیخورد و به جای وی، وحید جلیلوند کارگردان فیلم و برادرش علی جلیلوند تهیهکننده را با کراوات(!) در کنار نیکی کریمی و امیر آقایی که یک بار پایپون زده و بار دیگر با کراوات میبینیم.