۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ درست زمانی که مردم ایران در هیاهوی انقلاب اسلامی بودنند، جنگ تحمیلی از سوی عراق آغاز شد و این اتفاق شروع تولد سینمای دفاع مقدس در ژانرها بود.
هرچند «زخم کاری2» هرچه به قسمتهای پایانی خودش نزدیک شد توانست ریتم و ضرباهنگ مناسب خود را پیدا کند اما بزرگترین معضل این فصل اساسا نداشتن قهرمان بود و شخصیتی که پایههای فصل دوم منطبق آن استوار شد از اساس قهرمانی فشل و فاقد کنشهای قهرمانانه بود.
پنجاه و سومین قسمت مجله تصویری «خیلی دور خیلی نزدیک» به مناسبت هفته دفاع مقدس، برنامههایی در بخشهای مختلف با مضمون دفاع مقدس روانه آنتن میکند.
هادی حجازیفر در طول ۲ دهه فعالیت حرفهای در سینما، به تجارب بزرگی دست یافته که تنها «موقعیت مهدی» او، ریلگذاری نوینی در مسیر سینمای دفاع مقدس ایجاد کرد که تکانهها و پسلرزههای آن تا سالها در آثار این حوزه ملموس خواهد بود.
شهرام خلج که طراحی چهره پردازی سریال در حال پخش «عاشورا» به کارگردانی هادی حجازیفر را عهده دار است، تاکید دارد: در این سریال اولویت اول شباهت بازیگران به شخصیت های اصلی نبوده و بازی بازیگر برایمان ارجحیت داشت.
هادی حجازیفر را اولین بار در «ایستاده در غبار» دیدم. از وجود چنین بازیگری تعجب کردم. جدا از اینکه فیلم را هم بسیار دوست داشتم. با خودم گفتم اگر حجازیفر بازیگر باشد احتمالا ما داریم خاله بازی می کنیم
«مردبازنده» فیلم خوش ریتم، متکی به روایت با ساختاری متفاوت در سینمای ایران ساخته میشود و سازندهاش از یک سطح اغنایی کاملا سینمایی به ورطه ابتذال نمیافتد.
تهیهکننده سریال «عاشورا» در تبدیل به نسخه سینمایی، تغییر کرد.
هجدهمین بسته فرهنگی حلقه وصل همزمان با انتشار اخبار غیر رسمی از شهادت 4 دیپلمات ربودهشده ایرانی به معرفی آثار مکتوب و تصویری مرتبط با حاج احمد متوسلیان میپردازد.
برای کسانی که دستی بر آتش پژوهش تاریخی دارند، شعف نخستین دیدن فیلمی از تاریخ انقلاب زود فروکش می کند، تا بر اساس خصلت ذاتی خود، یعنی سختگیری در محک عیار تاریخی، با وسواس و حتی بعضا بیرحمی نقد کنند
هادی حجازیفر با بازی فوقالعاده خود توانست این کاراکتر را به یکی از محبوبترین شخصیتهای دو قسمت «ماجرای نیمروز» تبدیل کند.
یکی از عوامل موفقیت انسانهای تاثیرگذار در این است که میدانند قصدشان از حضور در کاری که انجام میدهند، چیست. جدیت در کار و خستگیناپذیری از ویژگیهای اساسی این افراد است. در میان بازیگران سینما و تلویزیون، نفراتی هستند که فقط برای دیده شدن و شهرت پا به این عرصه میگذارند.
روايت محمدحسین مهدویان از احمد متوسليان يک روايت سوم با زاويه ديد مستقل نيست، بلکه يک روايت رندانهای است که در آن يک سری فکتها را قرار داده و آن را با ظاهری مستندگونه ارائه کرده تا باورپذيری روايتش برای مخاطب بيشتر شود.
محمدحسین مهدویان پس از نمایش جدیدترین ساخته سینماییاش «ماجرای نیمروز» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، مشغول ساخت مستندی پیرامون واقعه هفت تیر خواهد شد.
با نزدیکشدن به جشنواره فجر امسال و مشخصشدن عدم حضور سازمان هنری رسانهای اوج در میان سازندگان فیلمهای جشنواره فجر این سؤال در ذهن مردم به وجود آمده که چرا با وجود موفقیت و اثرگذاری بینظیر این سازمان در حوزه سینما، امسال اوج فیلمی را راهی جشنواره نکرده است؟
شورای صدور پروانه نمایش خانگی با عرضه سه عنوان موافقت کرد.
دبیر سی و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر اسامی 28 فیلم منتخب هیأت انتخاب جشنواره برای شرکت در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) را اعلام کرد.
در نشست سازندگان فيلم «ايستاده در غبار» با خوانندگان يك مجله، سؤالی درباره تحصيلات دانشگاهی سردار احمد متوسليان مطرح شد كه به استناد كتاب «همپای صاعقه» اعلام میشود كه متوسليان دانشجوی دانشگاه علموصنعت بودهاست. ولی محمدحسين مهدويان در همان جلسه سنديت ادعای كتاب «همپای صاعقه» درباره متوسليان را زير سؤال میبرد!
چهل و سومین هفتهنامه خبری-تبیینی خط حزبالله با سرمقالهای درباره دلایل شکست نهضت مشروطه و خبری درخصوص نظر رهبر معظم انقلاب درباره فیلم تحسینشده «ایستاده در غبار» منتشر شد.