طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامههای تلویزیون، «سرگرمی و تفریح» (۴۳.۹ درصد) و «کسب خبر و اطلاع» (۴۳.۲ درصد) بوده است.
برنامه تلویزیونی «دعوت» امسال هم به عنوان ویژهبرنامه افطار ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما میرود.
براساس نظرسنجی صداوسیما، عصر جدید با ۷۰.۵ درصد مخاطب در رأس برنامههای تحویل سال قرار گرفت و سریال نونخ پربینندهترین سریال نوروزی در هفته اول شد.
شبکه سه همواره بهدلیل رویکردی که در برنامهسازی دارد، اغلب مخاطبان جوان بسیاری را به خود معطوف میکند. بر این اساس در طول سالیان بسیاری به یکی از شبکههای پربیننده تبدیل شده است.
بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی ۶. ۸۱ درصد مردم بیننده برنامههای مختلف سیمای رسانه ملی بودهاند.
نظرسنجی سازمان صداوسیما نشان میدهد در میان رسانههای موجود در کشور، تلویزیون با ۵۵.۷ درصد همچنان محبوبترین رسانه برای مردم است.