فیلم سینمایی «غریب» که از چهارشنبه در پلتفرم فیلیمو به صورت آنلاین اکران شده بود، رکورد تماشا در ۲۴ ساعت نخست اکران فیلمهای غیر کمدی را شکست.
سریال یاغی که با وجود همه جذابیت ها به دلیل اینکه کارگردان آن را بر اساس تجربه های زیست شده اش نساخته چفت و بست لازم در بافت شخصیت ها و مضمون ندارد و جغرافیایی که این قصه در آن رخ می دهد برای مخاطب ملموس و باورپذیر نیست.
سناریوی مستند، نوشتاری بیش از نریشن و طرح نیاز دارد. قصه چیزی است که اگر وجود نداشته باشد با لحن، تصویر زیبا و موسیقی نمیتوان جای خالی آن را پر کرد.
وزارت ارشاد در سال پیش حدود ۷۴۴ میلیارد تومان بودجه داشت که از این میزان ۲۱۰ میلیارد تومان آن به سازمان سینمایی اختصاص داشت. چه میزان از این بودجه محقق شده، هنوز اعلام نشده است.
برای بازی روز جمعه ایران نیز تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۲ چهارشنبه)، تنها ۶ نفر اقدام به خرید بلیت بازی با کامبوج کردهاند.
قطعا برای اعطای کمکهای دولتی به آثار سینمایی باید کیفیت این آثار نیز مورد توجه قرار میگرفت.
اسامی فیلمهای اکران نوروزی مشخص شد.
ایزد مهرآفرین: این که مسعود فراستی در روز دوم جشنواره بیاید بگوید روز صفر بهترین فیلم جشنواره است، یک حرکت اشتباه بود.
اولین فیلم محمد کارت، یک شروع خوب و یک پایان امیدوارکننده دارد. اما مهمترین مشکل فیلم، عریض شدن میانه فیلم است. صحنههای میانه فیلم به لحاظ دراماتیک بیفایده است و صرفا کارکردی برای پر کردن زمان فیلم دارد.
دومین روز از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، ظهر یکشنبه با اکران و نشست خبری فیلم «شنای پروانه» با حضور عوامل این فیلم، آغاز شد.
روز دوم جشنواره با نمایش فیلم"تومان" مرتضی فرشفباف برای منتقدین و خبرنگاران به پایان رسید. ۱۳۰ دقیقه غیرقابل تحمل که نه قصه مشخصی تعریف میکرد و نه از موقعیت جغرافیایی انتخاب شده استفاده درستی کرده بود.