برخورد جدی و ایجاد هزینه بالا برای قبحشکنی برخی از شرکتها در تولید آگهیهای تبلیغاتی میتواند نقش بازدارنده در تکرار این اعمال از سوی دیگران داشتهباشد.
افراطیون اصلاح طلب و از جمله اعضای حزب اتحاد ملت- تابلوی جدید حزب منحله مشارکت- در سال ۸۸ مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را به آشوب خیابانی و التهاب چندین ماهه بدل کردند.
وزارت ارشاد در واکنش ویدئوی تبلیغ بستنی جنجالی اعلام کرد: کلیپ تبلیغاتی بستنی دومینو در اینستاگرام حذف شد و با سازندگان آن برخورد قانونی میکنیم.