«سیاهباز» یک برگ برنده مهم دارد و آن داشتن قصهای است که با همه ضعفها و نقایص تا حد زیادی اریجینال و خلقشده است و از آن مهمتر، مخاطب را تا گرهگشایی پایانی از پشتپرده ماجرا به دنبال خود می برد.
«فرانکی» حتی در یافتن بیانی مدرن برای درهمآمیزی رنگهای ناهمخوانش هم موفق نیست و در عوض رسیدن به روایت مدرن سینمایی (مثلاً نظیر آنچه رابرت آلتمن استاد آن بود) به شیوه ادبی روی میآورد
همکاری مداوم تارانتینو با واینستین باعث شده بود در اوج رسوایی جنسی این تهیهکننده، تارانتینو نیز از موج انتقادات بینصیب نماند. او حتی اعتراف کرد از اعمال واینستین آگاه بوده است.