نرگس آبیار گفت: سینما به شدت احتیاج به نگاه و زاویه دید زنانه دارد؛ چون در زاویه دید زنانه به موضوعات و داستانها، نرمش و آرامش و صلح و جزئیات بیشتری وجود دارد.
«کری متیسن» در سریال هوملند و «جک باوئر»در سریال ۲۴، در ایدهپردازی برای تعقیب و مراقبت و تک و پاتک فکری با سوژههای خود، «قهرمان»میشوند و این تفاوت سینمای سطح یک دنیا با ذهنیت حاکم بر «روز صفر» است.
نرگس آبیار تعداد زیادی شخصیت زن در فیلمهایش خلق کرده که به یک اندازه در روند داستان حضور نداشتهاند، اما اگر با دقت به این تابلو نگاه کنیم، ویژگی مشترک آنها واقعی و ایرانی بودن آنهاست.
نویسندگان متن گزارش برای مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری عموما برداشتی منفی از بازنمایی تصویر فیلمها داشتهاند و این مسأله در گزارشهایی مشهود است .