با توجه به آمار فروش فیلمها و تعداد مخاطبان این نتیجه میرسیم که فیلمهای موفق پاییز همانطور که انتظار میرفت «ماجرای نیمروز:رد خون» و«مطرب» بودند. «آخرین داستان» و «منطقه پرواز ممنوع» شگفتی آفریدند و بسیار موفقتر از حد انتظار ظاهر شدند.
مسخرهباز چیزی جدی برای عرضه ندارد و مثل بسیاری از فیلمهای نسل جوان این سالها، نداشتن نگاه جامعهشناسی خود را از جامعهی ایران پشت زرق و برق جعلی پنهان میکنند.
اکران مردمی با حضور هنرمندانی غیر از بازیگران آن فیلم است! کافیست هنرمندان با پوششهای کمی نامتعارف به اکران مردمی بیایند تا تصاویرشان در فضای مجازی دستبهدست شود و نام فیلم و آنان سر زبانها بیفتد.
دبیر جشنواره فیلم فجر درباره رفتار غیرمعمول همایون غنیزاده کارگردان فیلم سینمایی «مسخره باز» در اختتامیه این جشنواره گفت: تهیهکننده فیلم تماس گرفت و بابت رفتار کارگردان فیلم عذرخواهی کرد.
امیدوارم آنقدر موفق باشید که برای نمایش دادن خودتان از رنج های دیگران مایه نگذارید. عکس پر افتخارتان را اینجا نمی گذارم که به نظرم عنوان فیلمتان از هر چی به خود شما برازنده تر است.
غنی زاده با تجربه ای که دارد، فیلمی را سر و سامان داده که اگر چه در برخی مواقع کشدار و کسل کننده می شود اما نمی توان آن را در سطح علاقمندی های سینمایی یک جوان ۳۸ ساله، تنزل داد.
مهمترین مسئله فیلم "سرخپوست" محوریت عناصر نامعتبر در نقطه عطف داستان است. فضای فیلم که در یک زندان دور افتاده در دهه چهل می گذرد پرداخت شده و باور پذیر است.
"شب آفتابی" نام انیمیشنی سینمایی به کارگردانی علی مدنی است که در سانس اول روز چهارم جشنواره برای معدود خبرنگاران و منتقدان حاضر در پردیس ملت به نمایش درآمد. یک فیلم خوش ریتم و جذاب برای مخاطب کودک که در کنار موفقیت فنی در انیمیت سه بعدی، از شوخیهای عجیب و غریب مثبت هجده برای جذب مخاطب بزرگسال بهره نمیبرد و در همان دنیای پاک کودکانه خود باقی میماند. فیلم سعی میکند مفهوم قهرمان را برای کودک جا بیندازد و انصافا ناموفق هم نیست و اگر بتواند و بگذارند که اکران خوبی هم داشته باشد میتوان به مرچندایزینگ شخصیتهای آن و تولید محصولات جانبی این انیمیشن از جمله نوشت افزار هم امیدوار بود.
همایون غنی زاده با حضور در نشست خبری فیلم مسخره باز از چندپارگی خودخواسته فیلمنامه گفت و به پرسشهای خبرنگاران پاسخ داد.