زاویه دوربین بازی مرکب را نگاه کنید! همیشه با نگهبانان است، نه مردم! اگر فیلمساز ادعا میکند که علیه اینهاست، پس چرا در جای دوربین آن را نمیبینیم؟ برنده سریال هم یک شخصیت نیمه منگل، نیمه منفعل است.
فیلمساز در مصاحبۀ با «یورونیوز» در جواب سوال «آیا فیلم ایران را ترسیم کرده، میگوید: «حق طبیعی و مسلم شماست که چنین برداشتی بکنید». خب اگر ایران راترسیم کرده پس حتما همه پدرها را شامل میشود.
برنامه شب یلدا اولین انتقاد مهران مدیری از دولتِ دستپختِ اصلاحطلبان نیست و نخواهد بود؛ و البته این هجمه هماهنگ به او هم اتفاق تازهای نیست. معاونت سیما در این مقطع باید قاطعانه وارد میدان شود.
باور در فیلمهای اولیه حاتمیکیا آنقدر جدی است که مخاطب آن را باور میکند
کدام فیلم یا سریال ایرانی را میتوان پیدا کرد که دادههای نمایشیاش انطباقی اساسی با تاریخ داشته باشد.
فراستی در یک پیام ویدئویی میگوید که علیه طایفه بزرگِ ریگی که محترم وعلیه قوم بلوچ که پاره تنِ ما هستند مطلقاً جسارتی نکردم.
شبکه چهار سیما از ۱۴مهرماه اقدام به پخش مجله زنده تصویری «شب های هنر» کرد که در پنج برگ به تئاتر، موسیقی، شعر، کتاب و سینما خواهد پرداخت.«شبهای هنر» برنامه جدید شبانه گروه ادب و هنر شبکه چهار سیماست که ساعت ۲۳ هر شب با یک تیم تهیه و اجرای مختلف به سراغ «تئاتر»، «موسیقی»، «شعر»، «کتاب» و «سینما» میرود.
اختتامیه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد و اسامی برندگان این مسابقه اعلام شد. فیلم ارزشمند «ماجرای نیمروز» به رغم همه بی مهری ها و بی تدبیری ها، اما به عنوان بهترین فیلم سینمای ایران شناخته شد. فیلم «ویلایی ها» هم بهترین فیلم اول سینما شناخته شد.
این نکته که بچه حزباللهیهایی که دورهی روشنفکری نداشتهاند و روشنفکری را از نزدیک درک نکردهاند، همیشه یک نوع احساسِ دین و تکلیف دارند و احساس میکنند که به جامعه روشنفکری بدهکار هستند، تحلیل بسیار دقیق و درستی بود
هنر برای مارکسیستها وسیلهای برای تبلیغات است که میخواهد کارگر را بر مسند قدرت بنشاند. نقدهای ملهم از مارکسیسم روی تاریخ استوار است و نه فرد. قطعا مارکسیستها دشمن جدی هیچکاک هستند. مرتضی هیچکاک را استاد مطلق سینما در سالهای آخر بیان نظرات خود میداند و حداقل در سالهای آخر بر اساس این محور حرکت میکند.