همراه اول در راستای تحقق چشمانداز خود بهعنوان «محبوبترین شرکت ایرانی» و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسوولیت اجتماعیاش؛ و با توجه به فرآیندهای تصمیمگیری و ارزیابی موجود، فعالیتهای مسوولیت اجتماعیاش را ذیل این محورهای هشتگانهی زیر تعریف کرده است.
خیریه؛ اقداماتی که با هدف کمک به نیازمندان و بیماران انجام میشوند. رفتارهای حامیانه؛ حمایت (اعم از حمایت مالی، اطلاعرسانی، هدیه و ...) از فعالیتهایی که توسط سایر مجموعهها (شرکتها، سازمانها، نهادها و ...) انجام میشوند. محیط زیست؛ اقداماتی که با هدف حفظ محیط زیست و منابع طبیعی انجام میشوند. اشتغالزایی؛ اقداماتی که بهطور مستقیم یا غیرمستقیم منجر به ایجاد فرصتهای شغلی میشود. مشتری مداری؛ اقداماتی که در راستای پاسخگویی به انتظارات مشتریان انجام میشوند. سلامت و بهداشت؛ اقداماتی که با هدف گسترش سلامت و بهداشت انجام میشوند. فرهنگ سازی؛ اقداماتی که با هدف ارتقای فرهنگ در زمینههای مختلف انجام میشوند. آموزش؛ اقداماتی که با هدف ترویج و گسترش آموزش انجام میشوند.حضور همراه اول در سومین نمایشگاه کار ایران، حمایت از مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر و ارسال کمک های غیرنقدی به مناطق سیل زده از جمله اقداماتی است که اپراتور اول کشور در راستای اهداف مذکور انجام داده است.
همراه اول که سالها عنوان اولین و بزرگترین اپراتور کشور را یدک میکشد، با ورود چشمگیر در حوزه های اجتماعی، نشان داده است که فعالیت هایش تنها محدود به شبکه تلفن همراه نیست و امید است که دیگر شرکتها و سازمان ها نیز همچون همراه اول به حوزه های اجتماعی ورود کنند.