به گزارش حلقه وصل؛ نوشتافزار بهعنوان یکی از کالاهای استراتژیک فرهنگی مورد استفاده کودکان و نوجوانان از ابتدای ورود به دبستان تا پایان دوران دانشجویی، نقش جدی در تعیین جهانبینی و سبک زندگی و هویت افراد دارد. بدیهی است که به دلیل اثرگذاری فراوان این محصول، باید بر محتوای آن نظارت و تأکید جدی داشت اما متأسفانه در سالهای گذشته با غفلت عناصر فرهنگی از این موضوع بازار این حوزه بهطور کامل در اختیار سودجویانی داخلی و خارجی قرار داشت.
از ابتدای دهه 90 حرکتی در کشور به منظور تولید نوشتافزار شکل گرفت. در شرایطی که 90 درصد نیاز بازار را اقلام وارداتی با طرحهای غربی تأمین میکرد، اجرای ایده تولید نوشتافزار ایرانی با طرحهای ایرانی و اسلامی کمی دور از ذهن به نظر میرسید. چرا که از یک سو فعالیت در این حوزه با توجه به تأکید واردات و از سوی دیگر، ناآشنایی خانوادهها با اقلام ایرانی با طرحهای بومی کار را سخت میکرد. نوشتافزار ایرانی اسلامی در حالی کار خود را آغاز کرد که حتی برخی از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب نیز نسبت به نتیجه دادن آن مردد بودند.
حالا پس از گذشت 10 سال از آغاز این حرکت، نوشتافزار ایرانی قریب به نیمی از بازار را در دست دارد. کار با فعالیت دو برند آغاز شد، اما پس از مدتی با ارتقای کیفیت محصولات، تنوعبخشی در طرح، ورود به عرصههایی که هیچگاه تولید در آنها صورت نگرفته بود و ارائه محصولات جدید بیش از 100 تولیدکننده و برند در این حوزه فعالیت میکنند.
در همین راستا نماهنگ «قهرمان من» با موضوع لزوم استفاده از تولید ملی و بهرهگیری از هویت قهرمانان ایرانی در نوشتافزار کودک و نوجوان توسط مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی منتشر شد.
این نماهنگ با تلاش گروه سرود احسان، کارگردانی مهران علوی و تهیه کنندگی سید پرویز شجاعی منشتر شده است.
نماهنگ قهرمان من