خطر قلم از خطر اسلحه ای که در دست ضد انقلاب است بیشتر است

به مناسبت سالروز شهادت شهید محلاتی، سخنانی شنیده نشده از ایشان منتشر می شود؛
ارسال زمان بندی شده: 
سه شنبه, 1 اسفند, 1396 - 11:00
خطر فقط این منافقین و نوکران شرق و غرب نیستند که سلاح بدست می گیرند و مردم را می کشند، در درجه اول مال آنهایی است که افکار جامعه را با قلمهایشان مسموم می کنند خطر قلم از خطر اسلحه ای که در دست ضد انقلاب است بیشتر می باشد.

سرویس دریچه: این قلم که اینقدر خاصیت دارد، در این جهان آنچه که معلومات در آن دیده میشود از آثار قلم است. این کشوری که اسلام دارد همین اسلام از برکت قلم است پیامبر گرامی برای خسرو پرویزنامه نوشت که این نامه ها موجود است و از آثار قلم امیرالمومنین است که الان جمهوری اسلامی از آن استفاده می کند و از قوانین و دستورات علی(ع) استفاده می شود این آثار قلم است که آثار کربلا را به دست شما رسانده است اینهمه معلوماتی که بشر دارد همه از آثار قلم است و نقطه مقابل اگر این قلم انحراف پیدا کند خطر بیشتری دارد. اینهمه جنایت باز بسیاری از محصولات قلمهای مسموم و انحرافی است که در جهان و رژیم گذشته بوده است. برادران عزیز ما پاسدار انقلاب هستیم ما این مسئولیت را بدوش گرفته ایم که این انقلاب را از خطر حفظ کنیم، خطر در کجاست.

خطر فقط این منافقین و نوکران شرق و غرب نیستند که سلاح بدست می گیرند و مردم را می کشند، در درجه اول مال آنهایی است که افکار جامعه را با قلمهایشان مسموم می کنند خطر قلم از خطر اسلحه ای که در دست ضد انقلاب است بیشتر می باشد پاسدار انقلاب باید به این مطلب توجه کند، ما یا نباید بخش فرهنگی داشته باشیم یا حال که داریم و این مسئولیت را هم طبق قانون اساسی بر عهده نیروهای مسلح گذاشته که باید سعی کنند برای حاکمیت قانون خدا در جهان و این بدون صدور انقلاب نمی شود و باید این رسالتی را که بر عهده گرفته ایم خوب انجام بدهیم. ولکم فی رسول الله اسوه حسنه، در همه چیزی تاسی به پیامبرمان بکنیم. در زمان خودمان کسی که از نظر افکار آیینه پیامبرمان هست امام خمینی است، ما باید ببینیم که قلم امام چگونه است، یعنی محصول اعلامیه های امام است، در سال 1341 بعد از آن که مبارزه شروع شد و مساله انجمن های ایالتی و ولایتی را مطرح کردند و نقشه داشتند.  در همان وقت امام با قلم مبارزه را شروع کرد چند وقت پیش که خدمت امام بودیم راجع به همین صدور انقلاب بحث شد ، امام فرمودند اول باید به خودمان برسیم بعدا به تدریج انقلاب را صادر کنید و مَثَلی را زدند و گفتند:

شما نمی توانید یکدفعه قدم بردارید و پایتان را به قم بگذارید باید به تدریج بروید و منظریه را عقب بگذارید تا این که به قم برسید. ما باید اول داخل خودمان را بسازیم بعد به تدریج به جلو برویم تا این که کارمان گشوده بشود یکدفعه اگر از اینجا خیز برداریم که کاخ کرملین یا کاخ سفید را تصرف کنیم این شدنی نیست باید آرام آرام جلو رفت.

این انقلاب را ببینید امام از کجا شروع کرد دفعه اول یک تلگراف را بدون عنوان در آنوقتی که چند سطر عنوان برای شاه می گذاشتند، یک تلگراف اعتراض آمیز با دو جمله بدون القاب به شاه معدوم زد و چه کسی این شهامت را داشت که بدون آن عناوین و القاب کذایی اعتراض کند ، مرحله دوم یک اعلامیه را خطاب به اسد الله اعلم بود آن اعلامیه خیلی صدا کرد یک گروهی از جوانها پیدا شدند و پولی جمع کردند و اعلامیه دوم امام را دوباره چاپ کردند.

و جریان 15 خرداد پیش آمد که امام را دستگیر و به زندان انداختند و بعد از آن جریان مسئله کاپیتالاسیون پیش آمد که امام اعتراض کردند و نشریه ای همان وقت دادند که به کمک جمعیت هیئت های موتلفه در تمام تهران حتی در حساس ترین خانه ها انداختند و یک نفر هم دستگیر نشد که رژیم وحشت کرد و امام ر ا تبعید کردند. ولی امام بتدریج با نشریه و اعلامیه که خوراک این ملت بود و به این بیماران کشور  ما که همه سست و بیحال بوده و حرکتی نداشتند روح داد و رشد فکری به آنها بخشید و با آثار قلم و بیان خود انسانها را تربیت کرد و با دست آن انسانها بود که این انقلاب پیروز شد و محصول انقلاب ما همین انسان ها هستند که ساخته شده اند انقلاب ما همین طور که امام فرمودند برای انسان سازی است محصول انقلاب جوان هایی هستند که در هنگامی که باید تفریح  و بازی کنند عاشقانه در راه خدا پیش می تازند و شهید می شوند و این ها با همان قلم ها و بیان امام ساخته شده اند بنابر این اگر قلم خوب باشد خیلی ارزشمند است فراموش نکنید این حدیث را که می فرماید:

«مدادالعلماءافضل من دماءشهدا» این حدیث خیلی مهم است و می گوید ارزش قلم از ارزش خون شهید بالاتر است و شما برادرانی که در انتشارات هستید ، باید متوجه این مطلب باشید و باید به گوش نویسندگان برسد که قلمی که به دست می گیرند بدانند که ارزش این قلم از اسلحه ای که در دست رزمندگان در جبهه است بیشتر است چون خاصیت بیشتری دارد.

این قلم از مرز عقائد دفاع می کند و ما در درجه اول پاسدار عقاید هستیم و بعد پاسدار زمین .اینقدر مسئله قلم مشکل و همچنین پر اهمیت می باشد و اگر برای خدا باشد و صحیح انجام بشود ثوابش از شهید بالاتر است و اگر خدایی ناکرده انحرافی داشته باشد عذابی سخت در پی دارد ما باید با قلم مردم را رهبری کنیم. ما باید مانند یک دستگاه گیرنده و فرستنده باشیم از یک طرف با مبدا با قران ، با روایت و ماخذ و حرف هایمان باید پایه محکم داشته باشد و هر مطلبی را به عنوان اصل مسلم نباید عنوان کرد . گاهی از اوقات بعضی از اشخاص به دلخواه خودشان یک مسئله ای را که اصلا در شان آنها نیست اظهار می کنند . به عنوان یک مسئله انقلابی اسلامی می نویسند و این عقیده خودش می باشد. هر کس در حد خودش باید باشد. این ولایت فقیه که گفته می شود در کجاست؟ در درجه اول در مسائل فکری و عقلی و مسائل اسلامی است.

این قلم باید از اعلامیه ها و حرفهای امام ریشه بگیرد از قران  و روایت بگیرد و به صورت ساده به جامعه تحویل بدهد. یکی از آثار قلم خوب این است که با زبان مردم صحبت بکنند و این زبان انبیا است که می گوید: نحن معاش الانبیا تکلم ناس علی قدر عقولهم ما انبیا به اندازه عقل مردم با مردم حرف می زنیم . و یکی از امتیازات خوب نویسنده اینست که بتواند انقدر مسئله ای را که سطح عالی می باشد پایین اورده و برای خواننده مجسم کند که تا می تواند مسئله را درک کند و ما باید به مسئولیت خود پی ببریم. مطالبی که نوشته می شود. باید پر محتوی و روان باشد نه این که از الفاظ ثقیل پر بشود. و باید در اینجا مسئله پاک بودن آثار قلم اشاره کنم. مطالب باید مستدل و منطقی باشد و فقط جنبه شعاری نداشته باشد. در مقابله با دشمن با استدلال منطق و برهان طرف بشویم. ادعوا سبیل ربک بالحمه و الموعظه الحسنه. ما باید سعی کنیم مقالات و مطالبمان جنبه شعاری نداشته باشد و باید مستدل و قوی باشد تا بتوانیم طرف مقابل را قانع کنیم.

آیه ای که مربوط به قلم خوانده شد که خدا به قلم و آن چیزهایی که با این قلم نوشته قسم می خورد و می فرماید: تو کسی نیستی که نعمت خدا را نادیده بگیری و درک نکنی برای تو اجری هم هست بدون این که منتی سر تو بگذاریم. پیامبر گرامی دانای اخلاق بود. اخلاق همه جا باید باشد. در مقابله با دشمن اخلاق ، آیا جایز است که ما به یک کافر فحش بدهیم. خیر دشنام جایز نیست حتی به کافر. با استدلال و منطق باید افکار باطله او را رد کنیم اما حق دشنام دادن به او را نداریم. این جهات اخلاقی باید در کنار قلم باشد. تهمت نباید بزنیم. باید بخشی به عنوان اخلاق ایجاد شود و دستورات اخلاقی در آن آورده شود. ما باید خودمان را تزکیه کنیم یک عامل تزکیه انتشارات و دیگری بیان است.

مسئله دیگر شناخت دادن و فکر سیاسی به جامعه است که باید مردم را آگاه کرد و باید رهنمودش را از امام گرفت. امام گاهی مطالب را صریح میفرمایند و گویندگان و نویسندگان بدون این که تفسیر به رای کنند باید خط فکری را از امام گرفته و مطلب را برای مردم پخش نمایند که درانقلاب اسلامی خیلی مهم است.

مسئله دیگر هماهنگی است که در مسئله انتشارات پیش خواهد آمد و طرح آن در حال تنظیم است. و سعی می کنیم این وظیفه مقدس از سپاه گرفته نشود. شورای تبلیغات برنامه ریزی می کند که تمام ارگان ها از نظر تبلیغات و انتشارات با هم هماهنگ باشند.

سعی کنیم که خودمان را تزکیه نماییم و مجلات و انتشارات مان را هم جولانگاه هوسبازان قرار ندهیم. با افرادی که ارتباط یا مصاحبه می شود باید که خیلی دقت بشود و در مقالات هم باید کمال دقت انجام بشود که خدایی نکرده به کسی تهمت زده نشود. و جهات اخلاقی کاملا رعایت بشود. مسئله دیگر که امام اشاره نمودند و فقط تذکر می دهم. کار را باید فقط برای خدا انجام داد ولی ما که انتشارات داریم باید تبلیغات هم داشته باشیم. امام فرمودند که کارهای خوب خود را که برای خدا انجام می دهید به اطلاع مردم برسانید و از باب این که مردم بدانند که نهاد های انقلابی خدمت می کنند روزی که شورای فرماندهی سپاه به خدمت امام رسیدند و مسئول هر واحد توضیحی در مورد کار آن واحد داد. امام فرمودند چرا کاری را که انجام داده ایم به نمی گویید.

سپاه باید برای خدا کار کند اما درعین حال مردم هم باید بدانند که این انقلاب است که برای آنها کار می کند و مردم باید بدانند که سپاه چه اندازه کتاب و مجله و جزوه و .. داده چقدر کتابخانه ایجاد کرده و چه مقدار پوستر و .. و همچنین چه خدمات دیگری که انجام داده است (و امام هم در آن جلسه فرمود: مرغ یک تخم می گذارد چه سرو صدایی به پا می کند) و این جز وظایفی است که انتشارات ما باید خدمات برادران پاسدار را به صورت آماری به اطلاع مردم برساند و همچنین از مردم بخواهید که از شما انتقاد کنند تا عیوب خود را برطرف کنید.

امام صادق فرموده اند: احب الاخوانی من اهدا الی عیوبی. بهترین برادران من کسی است که عیب های مرا برای من هدیه بیاورد ذکر عیب کند برای این که آن عیب برطرف شده و به کمال برسد ولی ذکر عیب برای ابروریزی گناه است و لذا باید از خود و دیگران انتقاد کنیم تا آن که عیوب بر طرف شود و من همیشه در عین این که خوبی ها و فداکاری های سپاه را میبینم و در برابر آنها احساس کوچکی و حقارت می کنم بعضی اوقات نکاتی را هم جهت تذکر می گویم از باب خیر خواهی است. خداوند همه ما را از لغزش ها محافظت نماید و توفیق پاسداری از این انقلاب را به ما مرحمت فرماید.

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال حلقه وصل در تلگرام شوید.

درج نظر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.