از فیلم متفاوت سازمان اوج تا کارگردان امیدوار و کارگردانی که می‌خواهد خود را آتش بزند!

حاشیه نگاری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر/ ۸
ارسال زمان بندی شده: 
شنبه, 21 بهمن, 1396 - 13:30
خبرنگاری از سرمایه گذاری محمد امامی در فیلم سوال کرد و اینکه سرمایه گذاری فردی که حاشیه های فراوانی درباره سرمایه اش وجود دارد در چنین فیلمی نقض غرض است اما پاسخ تهیه کننده چند جمله کوتاه بیشتر نبود: آقای امامی در چندین فیلم سرمایه گذاری کردند و مشکلی نیست و مملکت قانون دارد!

سرویس حاشیه نگاری: روز هشتم جشنواره است و تنها یک روز به پایان سی و ششمین فجر سینمایی باقی مانده است. پردیس سینمایی ملت در این روز میزبان سه فیلم مهم جشنواره امسال بود. مصادره، سوء تفاهم و دارکوب.
آغازگر روز هشتم جشنواره برای اهالی رسانه مصادره مهران احمدی بود. احمدی در اولین تجربه کارگردانی اش به سراغ سوژه ای جالب رفته و با چاشنی طنزی که این سالها نمونه هایش در حال رشد است به گیشه نزدیک شده است. البته که شباهت فیلم به نهنگ عنبر هم جالب توجه بود.
داستان اصلی ماجرای چندهزار زمین یک کارمند ساده ساواک! است که بعد از انقلاب به آمریکا رفته و حالا بعد از سالها میخواهد زمینهایش را پس بگیرد. زمینهایی که گمان میکند مصادره شده اما سرنوشت دیگری پیدا کرده است ... هرچند کنایه های سیاسی فیلم کاملا مشهود است و حتی جمله طلایی ما همه برادریم! از نشانه های جدی سیاسی فیلم است اما کارگردان اعتقاد دارد فیملش به هیچ وجه سیاسی نیست. به هر حال مصادره یک کمدی بفروش در سال آینده سینمای ایران خواهد بود.
نشست خبری فیلم هم حاشیه های خاص خودش را داشت. خبرنگاری از سرمایه گذاری محمد امامی در فیلم سوال کرد و اینکه سرمایه گذاری فردی که حاشیه های فراوانی درباره سرمایه اش وجود دارد در چنین فیلمی نقض غرض است اما پاسخ تهیه کننده چند جمله کوتاه بیشتر نبود: آقای امامی در چندین فیلم سرمایه گذاری کردند و مشکلی نیست و مملکت قانون دارد!
حاشیه دیگر اما به سوال از ممیزی های فیلم بود که آیا مثلا رقص خانم بازیگر فیلم یا برخی شوخی های جنسی فیلم حذف خواهد شد و مهران احمدی هم در پاسخ گفت اگر ممیزی شود خودش را مقابل وزارت ارشاد آتش خواهد زد. جالب تر اینجاست که به نظر او هیچ تیکه و کنایه جنسی در فیلم نیست.

«سوء تفاهم» احمدرضا معتمدی دومین فیلم به نمایش درآمده در روز هشتم جشنواره برای اهالی رسانه بود. فیلمی بسیار متفاوت در کارنامه سازمان اوج که بعد از ساخت چند فیلم دفاع مقدسی به سراغ یک درام معمایی و تا اندازه ای فلسفی رفته است. معتمدی مانند سایر آثار قبلی خود سعی در خلق فضایی فیلسوفانه دارد و قصه اش را در همین بستر تعریف میکند. همین فضا هم باعث واکنشهای متفاوت اهالی رسانه و منتقدین نسبت به فیلم شد. واکنشهایی که شاید نقطه اشتراک آنها دلیل سرمایه گذاری سازمان اوج در این فیلم بود که تعجب همگی را برانگیخته بود. تهیه کننده فیلم در نشست خبری درباره همین سوال پاسخ میدهد که فهم سازمان اوج از حرف اصلی فیلمنامه منجر به این همکاری شده است!

تهیه کننده فیلم هم در پاسخ به این سوال تنها به ین جواب تکیه کرد که اوج قرار است غیر از فیلم های جنگی، از فیلم های اجتماعی و معناگرا هم حمایت کند. هرچند چند تن از مدیران اوج در سالن نشست ها حضور داشتند امابرای پاسخگویی در این خصوص اقدامی نکردند.

روز هشتم جشنواره فیلم فجر برای اهالی رسانه با «دارکوب» بهروز شعیبی به پایان رسید. یک فیلم اجتماعی با داستانی تکراری اما پایانی متفاوت. شعیبی در جدیدترین ساخته اش تجربه متفاوتی نسبت به آثار قبلی داشته اما باز هم سعی کرده تا فیلمی امیدبخش را بر پرده نقره ای سینما بیاورد. شعیبی در نشست خبری فیلمش هم در پاسخ به سوال درباره همین امید تاکید میکند که خودش امیدوار است: از مشکل ترافیک و آلودگی گرفته تا نظام آموزشی کشور امید به اصلاحش دارم.

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال حلقه وصل در تلگرام شوید.

درج نظر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.