نوشت افزار ایرانی-اسلامی هر سال پر رونق تر از سال قبل

آتش به اختیار/ 16
ارسال زمان بندی شده: 
دوشنبه, 20 شهريور, 1396 - 14:00
مدیر تولیدی نوشت افزار پرسام که با ایده نوشت افزار ایرانی-اسلامی در سال 1392 کار خود را آغاز کرده است از روند پیشرفت تولیدات این عرصه در سالهای گذشته می گوید

سرویس معرفی: رهبر انقلاب در دیدار رمضانی با دانشجویان، آن‌ها را به تلاش جدی و همه‌جانبه برای غلبه دادن گفتمان انقلاب در دانشگاه توصیه نمودند. ایشان در ضمن این بحث فرمودند: «من به همه‌ی آن هسته‌های فکری و عملیِ جهادی، فکری، فرهنگی در سرتاسر کشور مرتّباً میگویم: هرکدام کار کنید؛ مستقل و به‌قول میدان جنگ، آتش‌به‌اختیار.»

فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب در دیدار ۱۷ خردادماه برای خیلی‌ها عجیب بود و شاید برای شما هم سوال ایجاد شده که منظور از آتش به اختیار چیست و مصادیق آن چه کسانی هستند؟ حلقه وصل در پرونده‌ای با همین عنوان به دنبال معرفی مصادیق «آتش به اختیار» است.

مدیر تولیدی نوشت افزار پرسام که با ایده نوشت افزار ایرانی-اسلامی در سال 1392 کار خود را آغاز کرده است از روند پیشرفت تولیدات این عرصه در سالهای گذشته می گوید.

محمد جعفر کبریایی مدیر گروه تولیدی نوشت افزار ایرانی اسلامی پرسام در خصوص معرفی گروه تولیدی پرسام گفت : ما در سال 1392 وارد عرصه تولید شدیم ، تحقیقات بازار را انجام دادیم و مبنای اینکه چرا باید وارد این حوزه شویم را با دوستانمان مطرح کردیم و تقریبا از همان سال 92 تولیداتمان را شروع کردیم . در سال 1393 محصولات گروه تولیدی پرسام به بازار عرضه شد و امسال چهارمین سالی است که در نمایشگاه ایران نوشت شرکت می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص استقبال مردم از نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت : این پروژه مانند نهالی است که هر سال شکوفا تر از سال قبل می‌شود. در سال 92 این گونه از نوشت افزار ها خیلی شناخته شده نبود اما سال به سال که جلو می‌رویم این موضوع شناخته تر می‌شود ودلیل آن هم فعالیت ها و تلاش‌هاییست که در این سال ها توسط عزیزان فعال در حوزه نوشت افزار ایرانی-اسلامی و مجمع نوشت افزار انجام گرفته است. در واقع علت افزایش تقاضا همین فعالیت های رسانه ای بوده و همین امر سبب شده تا بازار و متقاضیان به سمت نوشت افزار ایرانی-اسلامی گرایش پیدا کنند. شاید در بین سالهای گذشته امسال بهترین سال از جهت تقاضا برای خرید نوشت افزار ایرانی-اسلامی بوده چرا که بازار و بنکداران بیشتر از سالهای قبل نسبت به این سبک از نوشت افزار دغدغه مند شده اند و برای از دست ندادن بازار خودشان به ارائه محصولات ایرانی-اسلامی روی آورده‌اند . به طور مثال برند های بزرگ نوشت افزار که تا دیروز طرح‌های باربی و امثالهم را کار می‌کردند ، امسال در موضوعات دیگری به فعالیت پرداخته اند.

وی در ادامه افزود : امسال تقاضای مردم برای خرید نوشت افزار ایرانی-اسلامی از دورترین شهرستانها صورت میگیرد و مردم از شهر های مرزی نیز برای استفاده از اینگونه نوشت افزار در خواست می‌دهند و یقینا در سالهای بعد تقاضای بیشتری نسبت به امسال وجود خواهد داشت.

کبریایی در ادامه درباره حلقه های گمشده این سبک از نوشت افزار صحبت به میان آورد : به نظر من حلقه های مفقود نوشت افزار ایرانی-اسلامی دو مورد می‌باشد. یکی نبود شخصیت ( کاراکتر ) به این معنی که ما در این زمینه شخصیت قدرتمندی برای استفاده نداریم؛ چه در حوزه کودک و چه در حوزه نوجوان. کاراکترهای قدرتمند غربی از چندین دهه قبل خلق شده اند و امروز برای تولید نوشت افزار از آنها استفاده می‌شود . اما به طور مثال در ایران تنها سالی یکبار کلاه قرمزی به تلویزیون می‌آید و تا سال بعد دیگر از او خبری نمی‌شود .

وی تصریح کرد: دومین حلقه مفقوده این است که کالای نوشت افزار تنها یک کالا است و برای ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی می‌باید کالا های دیگری وارد بازار شوند تا این قبیل کالا ها در کنار هم کار را تکمیل کنند. به طور مثال کالاهای خواب ، نوزاد ، اتاق نوزاد ، جشن تولد ، لباس ورزشی و لباس بچه گانه برای تکمیل کار کالای نوشت افزار می‌باید وارد عرصه شوند. اما این کار در ایران بسیار دشوار است و آن هم بدلیل عدم پوشش رسانه ای کافی است چرا که در حال حاضر هیچ تولید کننده پوشاکی حاضر به استفاده از کاراکتر های ایرانی بر روی کارهای خودش نیست و این موضوع خارج از دغدغه مسولین است و اگر حرکتی در این زمینه صورت گرفته دقیقا در زمره همان حرکت های آتش به اختیاری است که مقام معظم رهبری به انجام آنها توصیه کرده‌اند. افراد فعال در این حوزه همگی از افراد تحصیل کرده و دغدغه مندی هستند که برای ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی به صورت خودجوش اقدام می‌کنند.

کبریایی در خصوص اقدامات دولتی برای نوشت افزارهای ملی و مذهبی گفت : اقدامات دولتی که تا قبل از این صورت گرفته طرح دارا و سارا بوده که در حال حاضر یک پروژه شکست خورده به حساب می‌آید و آن هم بدلیل این است که درست عمل نشده و شناخت کافی از بازار و مخاطبان برای ارائه محصولات و دغدغه لازم برای انجام این پروژه در بین مسولین وجود نداشته است.

وی در آخر برای علاقمندانی که قصد ورود به این عرصه را دارند گفت: به نظر من جای کافی برای فعالیت در حوزه نوشت افزار  وجود دارد اما لازمه آن این است که برای فعالیت انتخاب درستی داشته باشند و صرف اینکه محصولی تولید شود و عرضه شود نتیجه بخش نخواهد بود. برای موفقیت می‌باید به کیفیت ، نوع محصول ، دوام محصول و طرح منتخب خود توجه کافی داشته باشند .

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال حلقه وصل در تلگرام شوید.

درج نظر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.